Tigrisor.ro

www.tigrisor.ro
contact@tigrisor.ro
Twitter
Facebook

Despre caloriile necesare pentru adulti si copii

by / Saturday, 23 May 2015 / Published in alimentatie
Print Friendly

Oamenii vorbesc des despre caloriile din alimente. Ce inseamna exact cand vorbim despre aceste lucruri? O calorie este o unitate de masura, care nu masoara insa nici greutate, nici lungime. O calorie este o unitate de energie. Cand auzim ca ceva contine 100 de calorii, este un mod de a descrie cat de multa energie ar putea primi corpul nostru, consumand acel aliment.

Sunt rele caloriile pentru noi?

Caloriile nu sunt rele pentru organismul nostru. Corpul are nevoie de calorii pentru energie. Dar, daca consumam prea multe calorii si nu ardem suficient din ele prin activitate fizica, acest lucru poate duce la cresterea in greutate.

poza_caloriiFiecare aliment contine calorii. Unele alimente, cum ar fi salata verde, de exemplu, contin putine calorii ( 1 ceasca de salata verde tocata contine mai putin de 10 calorii). Alte alimente, cum ar fi alune, contin multe calorii ( o jumatate de ceasca de alune contine vreo 400 de calorii).

Puteti afla cate calorii contine vreun aliment, daca va uitati pe eticheta de pe pachet. Acolo scrie componentele alimentului, cate grame de carbohidrati, proteine si grasimi contine pachetul respectiv.

Iata cate calorii sunt intr-un gram din fiecare:

1 g carbohidrati – 4 calorii

1 g proteine – 4 calorii

1 g grasime – 9 calorii

In ultima perioada au aparut pe piata printre alte produse asemanatoare si ceasurile de calorii. Unii oameni poarta astfel de ceasuri, mai ales, daca persoana respectiva doreste sa piarda din greutate.

Copii nu au nevoie de asa ceva, dar toti copii pot beneficia de o alimentatie sanatoasa, echilibrata, care include numarul corect de calorii – nici prea multe, nici prea putine. Dar de unde putem afla, cate calorii sunt necesare pentru organismul unui copil?

Cate calorii sunt necesare unui copil?

Copii, ca si adultii, sunt diferiti si corpul fiecarei persoane arde energie (calorii) la rate diferite, astfel incat nu exista un model de calorii, pe care un copil ar trebui sa il consume. Exista totusi o gama recomandata pentru majoritatea copiilor de varsta scolara: intre 1600 si 2200 calorii pe zi.

Cand ajung la pubertate, fetele au nevoie de mai multe calorii, decat inainte, dar totusi, de mai putine calorii, decat baietii. Baietii cand intra in pubertate, ar putea avea nevoie intre 2500 si 3000 de calorii pe zi, mai ales, daca sunt foarte activi.

In general, copii foarte activi, fie ca sunt fete, fie ca sunt baieti, au nevoie de mai multe calorii, decat cele, care nu fac miscare fizica.

In cazul copiilor sanatosi nu trebuie sa va faceti griji despre cate calorii consuma, deoarece corpul da semnalele, care ajuta la reglarea consumului de calorii, de exemplu cand apare senzatia de foame.

In schimb, copii cu anumite probleme medicale ar putea avea nevoie de un suport, pentru a se asigura, ca mananca suficiente calorii. Copii cu fibroza chistica de exemplu, trebuie sa manance alimente bogate in calorii, deoarece corpurile lor au probleme de absorbtie, si nutrientii si energia din alimente nu ajung in corpurile lor.

Copii supraponderali ar trebui sa se asigure ca nu consuma prea multe calorii. (Numai un medic poate spune, daca cineva este supraponderal sau nu, deci pentru orice intrebare, adresati-va medicului).

Daca cineva mananca prea multe calorii si corpul persoanei respective nu le consuma, caloriile neconsumate sunt transformate in grasime. Prea multa grasime poate duce la probleme de sanatate.

Copii supraponderali ar trebui sa evite consumul de sucuri acidulate, zahar, bomboane si mancarurile tip fast-food. Ar trebui sa aiba o dieta sanatoasa si echilibrata, bogata in vitamine. Exercitiile fizice si joaca sunt foarte importante in viata copiilor.

Cum foloseste organismul caloriile consumate?

De obicei oamenii cred ca trebuie sa arda toate caloriile consumate, altfel vor lua in greutate. Acest lucru nu este adevarat. Corpul are nevoie de calorii pentru a avea o buna functionare, ca inima sa bata si plamanii sa respire. Corpul are nevoie de calorii pentru a creste si a se dezvolta. Caloriile se ard chiar si atunci, cand cineva schimba o lenjerie de pat sau isi duce cainele la plimbare.

Daca cineva reuseste sa sa joace sau sa fie activ cel putin o ora pe zi, duce o viata sanatoasa din toate punctele de vedere. Timpul petrecut afara, mersul pe bicicleta, toate activitatile ajuta corpul sa ramana puternic si sa se mentina la o greutate sanatoasa.

Statul in fata televizorului sau jocurile video nu ajuta la arderea caloriilor. De multe ori se consuma si alimente pline de calorii si grasimi la televizor si de aceea ar trebui ca aceasta activitate sa se limiteze la o ora, doua pe zi. Persoanele care se uita la televizor, ard atatea calorii, ca si cele, care dorm.

Daca reusim sa introducem in viata noastra de zi cu zi un pic de echilibru, daca suntem atenti la ce consumam noi si copii nostri, daca avem grija sa ne mentinem in forma fizica buna, putem evita multe probleme si copii nostri invata si ei, cum sa aiba si sa mentina o viata sanatoasa.

TOP