Tigrisor.ro

www.tigrisor.ro
contact@tigrisor.ro
Twitter
Facebook

Intrebari legate de somnul din timpul sarcinii

by / Tuesday, 25 February 2014 / Published in sarcina
Print Friendly

          1.  Este bine sa dorm pe spate in timpul sarcinii?

Din al treilea trimestru medicii nu recomanda sa dormiti intinsa pe spate. Cand va intindeti pe spate, greutatea uterului crescut pune presiune pe majoritatea venelor si este afectata circulatia sangelui.

Daca dormiti mult pe spate, puteti sa va simtiti ametita pe zi. Poate fi afectata si dezvoltarea copilului, deoarece fluxul de sange si de substante nutritive care ar trebui sa ajunga in placenta este afectat de aceasta pozitie.

Daca suferiti de hipertensiune arteriala sau diabet zaharat aceasta pozitie trebuie neaparat evitata.

femeie_insarcinata_dormind_intre_perne

Bineinteles ca in timpul somnului nu va puteti controla pozitia in care dormiti. Daca va treziti pe spate nu va panicati, schimbati pur si simplu pozitia de dormit.

Cea mai recomandata pozitie in timpul somnului este dormitul in pozitia inclinata usor intr-o parte sau alta. Puteti pune o perna intre picioare pentru a face aceasta pozitie mai confortabila. Sau sa va sprijiniti cu spatele de niste perne si in felul acesta pernele va impiedica in timpul somnului sa va intindeti pe spate.

Exista perne speciale pentru alaptat, care sunt foarte folositoare si in timpul sarcinii.

          2.       Este bine sa dorm pe burta in timpul sarcinii?

Dormitul pe burta nu creeaza nici un fel de disconfort la inceputul sarcinii. In acest moment uterul este amplasat in spatele osului pubian si este bine protejat. Mai tarziu, in timpul sarcinii dormitul pe burta nu va fi deloc confortabil. In primul rand devine prea incomod inainte de a-i face rau copilului.

Fluxul de sange si de nutrienti care ajung in placenta trebuie sa nu fie intrerupt in nicio pozitie de somn in timpul sarcinii. Daca va confruntati cu dificultati de respiratie sau arsuri la stomac, mai ales in al treilea trimestru, sprijinutul cu perne iar poate fi de mare ajutor.

          3.       Este bine sa utilizez somnifere pe baza de plante in timpul sarcinii sau in timpul alaptarii?

Ideea ca tot ce este natural nu poate face rau este eronata, deoarece unele plante naturale pot avea efecte foarte puternice, la fel ca si medicamentele prescrise.  Unele pot avea chiar o toxicitate ridicata.

ceai_de_valerianaIn comert se gasesc multe produse pe baza de plante care ajuta la rezolvarea insomniilor, dar nu toate au fost supuse unor studii, pentru a afla daca acestea se pot utiliza in conditii de siguranta in timpul sarcinii/alaptarii sau nu. Remediile naturale cum ar fi: mierea, nucsoara sau ovazul pot fi considerate relativ sigure pentru a le utiliza in timpul sarcinii sau alaptarii, dar cel mai bine ar fi daca ati cere sfatul unui medic inainte de a utiliza orice produs care ar putea avea efecte negative asupra dumneavoastra sau a copilului dumneavoastra.

Ierburile cum ar fi: spanzul, pelinul, floarea pasiunii, ginsengul siberian sau valeriana cu siguranta trebuie evitate in timpul sarcinii sau in timpul alaptarii. Despre sunatoare nu se stie inca exact daca ar putea avea efecte negative in timpul sarcinii sau alaptarii, asa ca cel mai bine ar fi, daca ati evita si acest produs cat sunteti gravida sau alaptati.

Chiar daca va decideti sa consumati produse naturiste sub forma de ceaiuri, se recomanda consultarea medicului dumneavoastra inainte de utilizarea oricarui produs si sa nu va bazati doar pe sfaturile primite din alte parti

          4.       Este bine daca utilizez somnifere in timpul sarcinii?

In prezent nici un medicament impotriva insomniilor nu este recunoscut ca un remediu ce se poate utiliza in timpul sarcinii in conditii de siguranta. Cele mai multe dintre aceste pastile sunt testate doar pe animale, iar efectele asupra organismului uman inca sunt incerte.

femeie_insarcinata_citeste_o_carteSomniferele pot creea si dependenta, ceea ce se poate transmite si la fat, iar viitorul bebelus poate avea probleme mari dupa nastere. Pe langa dependenta unele somnifere pot creea si leziuni pe creierul fatului sau sa duca la icter din cauza metabolismului perturbat.

Se recomanda evitarea absoluta a somniferelor in timpul sarcinii.

Daca aveti probleme cu somnul in timpul sarcinii, cel mai bine ar fi daca ati creea un mediu placut si linistitor pentru dumneavoastra, sa cititi o carte, sa va inconjurati cu perne si sa gasiti cea mai confortabila pozitie pentru somn

          5.       Va afecta lipsa somnului meu copilul?

Nimeni nu stie inca sigur daca somnul bebelusului este independent de somnul mamei sau nu. Nevoia de a dormi este una dintre cele mai mari nevoi fiziologice ale unei fiinte umane. Se stie insa, ca un bebelus poate dormi si atunci cand mama este treaza.

Bebelusul cel mai probabil nu este afectat de insomniile dumneavoastra din timpul sarcinii. Ar fi afectat, daca aceste insomnii v-ar influenta in asa fel, incat ati adormi la volan si ati provoca in felul acesta un accident, sau din cauza oboselii v-ati pune in situatii periculoase.

femeie_insarcinata_cu_insomniiCopilasul din burtica poate fi trezit de zgomote puternice de afara, sau orice fel de miscare. Dar ceea ce ati simti in astfel de situatii ar fi doar niste lovituri cu pumnul sau cu piciorul sa va comunice nemultumirile lui.

In schimb, femeile care dorm mai putin de 6 ore pe noapte ar putea fi afectate in timpul nasterii si au sanse mai mari sa nasca cu cezariana, decat cele care dorm mai mult de 7 ore pe noapte.

Ar fi bine sa evitati toti factorii care ar putea sa va creeze insomnii. De exemplu ati putea seara sa evitati televizorul, calculatorul si le inlocuiti aceste activitati cu cititul cartilor, pe zi sa nu lipseasca plimbarile in aer liber din viata dumneavoastra, si cand v-ati bagat in pat sa gasiti cele mai confortabile pozitii pentru somn.

TOP