Tigrisor.ro

www.tigrisor.ro
contact@tigrisor.ro
Twitter
Facebook

Sarcina pe saptamani – Saptamana 16 de sarcina

by / Wednesday, 03 January 2018 / Published in sarcina
Print Friendly

Cum se dezvolta bebelusul

In aceasta saptamana bebelusul creste mult. Acum are aproximativ  4, 5 cm lungime si 99 de grame si are dimensiunea unui avocado. Picioarele sunt mai dezvoltate, iar capul sta mai ferm decat inainte. A inceput formarea scalpului, chiar daca inca nu este vizibil acest lucru. In interior se intampla multe. De exemplu inima lui acum pompeaza aproximativ 25 de litri de sange in fiecare zi si aceasta va continua sa creasca pe masura ce copilul se dezvolta.

Cum se schimba viata ta

Uterul se afla acum la jumatatea dintre osul pubian si ombilic, iar ligamentele care il sustin sunt ingrosate si se intind pe masura ce cresc. Pe masura ce sarcina avanseaza, va puteti simti mai bine, cu mai putine greturi, mai putine schimbari de dispozitie, iar pielea acum straluceste. Toate acestea schimbari va pot da o stare de bine.

In timp ce unele femei simt accelerarea miscarilor bebelusului inainte sa ajunga la saptamana 16 de sarcina, altele abia din saptamana 18 sau chiar mai mult incep sa simta miscarile. Daca este primul copil, este posibil ca miscarile abia din saptamana 20 sa se simta.

Greutatea mamicii in timpul sarcinii

Daca ati pornit de la o greutate medie, in acest trimestru puteti sa luati intre 5 si 6 kilograme. Pe parcursul sarcinii puteti lua in greutate intre 11-15 kilograme.

Medicul ginecolog va poate sfatui cum sa va mentineti la o greutate ideala in timpul sarcinii.

Cantitatea de hrana depinde de greutatea actuala si de nivelul de activitate.

Unele femei constata, ca iau prea mult in greutate. O dieta cu continut scazut de calorii nu tot timpul rezolva aceasta problema. Uneori niste sfaturi utile ar putea sa va ajute sa va mentineti la o greutate ideala:

– incepeti ziua cu un mic dejun nutritiv care include proteine adecvate, carbohidrati complecsi, fibre si o cantitate mica de grasime sanatoasa

– sa consumati legume, cereal integrale, carne slaba si produse lactate cu continut scazut de grasimi

– daca reusiti, ar fi bine sa nu consumati alimente procesate, alimente deja ambalate si ati putea sari peste desert

– branza si iaurtul simplu sunt recomandate, humusul, legume si fructe proaspete. Daca consumati mere si banane, va poate ajuta sa evitati gustarile nedorite

– incercati sa evitati alimentele grase si sa consumati alimente sanatoase

– sa consumati apa in loc de sucuri dulci, sau daca aveti pofta de un suc, puteti sa va preparati acasa cu apa si sirop de fructe

– o asistenta medicala poate sa va sfatuiasca ce exercitii regulate ar fi indicate in aceasta perioada. Daca intampinati greutati la aceste exercitii, puteti sa iesiti la o plimbare zilnica sau sa practicati inotul. O plimbare de 20 de minute pe zi poate face minuni!

Daca aveti o problema de a lua in greutate, avem niste sfaturi si pentru acest caz:

– sa consumati un shake de lapte in fiecare zi (puteti adauga fructe proaspete pentru vitamina C). Veti obtine o doza de calorie impreuna cu calciul necesar

– consumati alimente bogate in nutrient cu grasimi sanatoase, cum ar fi avocado sau nuci

– incercati sa consumati fructe uscate. Fructele uscate nu sunt asa de hranitoare si consumand mai mult din aceste alimente, obtineti si caloriile necesare

– pe langa mesele principale sunt recomandate si 2 gustari pe zi

– daca aveti probleme serioase de a lua in greutate in timpul sarcinii, ar trebui sa discutati problema cu medicul dumneavoastra, pentru a obtine sprijinul necesar

Activitati recomandate in aceasta perioada

Odata ce bebelusul va veni pe lume, timpul petrecut cu partenerul va fi mai limitat. Acum ar fi timpul ideal pentru a petrece cat mai mult timp impreuna si sa aveti activitati comune. In al treilea trimestru s-ar putea sa intervina oboseala sau ameteala in planificarea programului.

O cina romantica sau un film interesant ar putea sa va bine dispuna, daca nu aveti timp pentru alte activitati mai lungi.

TOP